Nākotnes automašīnas

Nākotnes automašīnas

Ir kļuvis zināms, ka jaunā paaudze Nissan Qashqai var kļūt par automašīnas elektrisko versiju. Inženieri, kuri darbojas automašīnu rūpniecības jomā, regulāri piedāvā aizvien jaunas iekārtas un tehnoloģijas, kuras ir spējīgas nodrošināt uz ceļa vēl lielāku drošību, komfortu un automašīnu vadītāju izklaides iespējas. Šajā rakstā, mēs jums gribam izstāstīt, par nākotnes automašīnā, kuras testētas tiek jau šodien.

Automašīnas ar autopilota funkcijām
Pēdējos gados, pasaules slavenās automašīnu ražošanas rūpniecības strādā pie autonomo automašīnu ražošanas. Jaunumus ir sagādājuši automašīnu Ford ražotāji, kā arī Audi, BMW, Nissan, Honda, GM un Mercedes automašīnu ražotāji. Viņi, regulāri iesniedz atskaites un ziņo, ka viņu, automašīnas bez auto vadītājiem, testēšanas braucienu laikā ir spējīgas veikt vairāk par tūkstoš jūdzēm. Volvo, Gēteborgā, nodemonstrēja savu modeli, kura pateicoties raidītājiem, GPS un citām jaunākajām tehnoloģijām, praktiski nav spējīga iekļūt ceļu satiksmes negadījumos. Arī automašīnas Toyta ražotāji nesen nāca klajā ar savu paziņojumu, ka iestājas nākotnes automašīnu ražotāju rindās, bet Tesla Motors, skaļi paziņoja, savu pirmo bezpilota automašīnu, nodemonstrēs pārējiem, jau tuvāko gadu laikā.
Daudzi ražotāji apgalvo, ka automašīnu cienītājiem, tādas automašīnas būs pieejamas aptuveni 2020. gadā. Kas mainīsies ar to parādīšanos? Pirmkārt, mašīnas roboti, būs spējīgas glābt cilvēku dzīvības. Datori, kuri ieņems vietu pie stūres, vienlaicīgi varēs izsekot līdzi visiem objektiem un vienā mirklī reaģēt uz avārijas situācijām. Tagad rodas jautājums, vai cilvēki ir gatavi pilnībā uzticēties automašīnām.

“Cilvēki var samierināties ar cilvēkiem, kuri pieļauj kļūdas, bet nemāk samierināties ar kļūdām, kura pieļauj roboti”, stāsta eksperts Braiens Reimers, “cik cilvēku būtu ar mieru lidot ar lidmašīnu bez pilota, pat ja ir zināms, ka pusi no sava laika, piloti sēž kabīnē un neko nedara, tikai vēro automātiskos rādītājus.”

Tas, ka vadītājs – dators ir daudzreiz drošāks par vadītāju – cilvēku, būs jāpierāda vismaz tūkstoš instancēs, pirms likumdevēji ļaus pilnībā uzticēties automašīnām, kuras vadīs mākslīgais intelekts. Dotajā brīdī, testēt tādas automašīnas uz kopējās lietošanas ceļiem, likumīgi ir atļauts Japānā un vēl trijos Amerikas Savienoto Valstu štatos – Kalifornijā, Floridā un Nevadā. Tiek gaidīts, ka tuvākajā laikā, šim sarakstam pievienosies Lielbritānija.

Automašīnu virsbūves, kuras uzkrāj enerģiju
Exxon Mobil prognozē, ka līdz 2040. gadam puse no jaunajām automašīnām kuras atstās konveijeru, būs hibrīdi. Bet, automašīnām – hibrīdiem ir viena problēma – akumulatori, kuru enerģija, kura tiek izmantota elektriskā dzinēja darbībai, ir ļoti lieli un smagnēji, neskatoties uz baterijām, kuras ir ražotas pēc jaunākajām tehnoloģijām.

Eiropā, grupa, kuras sastāvā ietilpst deviņi automašīnu ražotāji, dotajā brīdī izmēģina jaunas, automašīnu virsbūves, kuras būs spējīgas uzkrāt enerģiju daudz ātrāk nekā parastās baterijas. Tās tiks izgatavotas no speciālām šķiedrām, būs ļoti izturīgas un elastīgas. Pateicoties jaunajām tehnoloģijām, automašīnu svars var samazināties par 15%.