Auto uzturēšana

Auksts laiks un ziemas vadīšanas stils var manāmi palielināt jūsu automašīnas degvielas patēriņu. Daudzkārtējie testi, veiktie aukstajos laika apstākļos, apstiprina, ka pie temperatūras mīnus seši grādi, degvielas patēriņš pilsētā palielinās par 12% salīdzinājumā ar degvielas patēriņu pie plus divdesmit pieciem grādiem. Interesanti, ja jūs ziemas laikā ekspluatējat savu automašīnu , ne vairāk kā tikai nobraucot 4 – 6 kilometrus dienā, tad degvielas patēriņš palielinās par 22% salīdzinājumā ar plus temperatūru. Bet, ja ir problēma, ir arī risinājums.

Gribas tikai piebilst, ka super ekonomiskās hibrīdautomašīnas, aukstos laika apstākļos, neskatoties uz visu savu ekonomiskumu, patērē degvielas daudz vairāk, nekā parastās automašīnas. Pētījumi ir pierādījuši, ka pie temperatūras, zemākas par mīnus 6 grādiem, degvielas patēriņš palielinās par 31 – 34 procentiem, salīdzinājumā ar plus temperatūru, piemēram 20 grādi.

Kāpēc ziemā automašīna patērē vairāk degvielas? Auksts laiks iespaido jūsu automašīnu daudz vairāk nekā jūs spējat iedomāties. Iesakām jums izlasīt iemeslu sarakstu, kāpēc ziemā automašīna patērē vairāk degvielas nekā vasarā.

Aukstā laikā palielinās slodze uz dzinēju un kārbu, tāpēc, ka notiek strauja, dažādu šķidrumu, kuri ir nepieciešami automašīnas darbībai, atdzišana. Jebkurai automašīnai, lai varētu to normāli ekspluatēt, ir nepieciešama, visu šķidrumu uzsilšana pēc motora iedarbināšanas. Piemēram, jebkura motora vai transmisijas eļļa aukstumā paliek bieza, tāpēc, pēc automašīnas iedarbināšanas aukstā laikā ir nepieciešams laiks, lai eļļa uzsiltu. Tādam procesam ir nepieciešama papildus enerģija.

Ziemas laikā, jebkuram dzinējam ir nepieciešams vairāk laika, lai uzsiltu līdz vajadzīgajai, t. i. darba temperatūrai. Daudzas automašīnas, lai uzsildītu dzinēju līdz optimālajai temperatūrai, izmanto daudz vairāk degvielas, nekā uzsildot dzinēju parastajā temperatūrā. Tieši tāpēc, motora uzsildīšanas dēļ, jūsu automašīna patērēs daudz vairāk degvielas ja jūs to izmantojat ziemā, tikai tāpēc, lai veiktu mazus attālumus.

Sēdekļu, stiklu, u. c ierīču apsildīšana, patērē daudz enerģijas no dzinēja, tāpēc dzinējs sāk patērēt daudz vairāk benzīna vai dīzeļdegvielas.

Aukstais gaiss ir daudz blīvāks par silto gaisu, tāpēc, aukstajā laikā palielinās gaisa aerodinamiskā pretestība attiecībā pret jūsu automašīnu. der atzīmēt, jo lielāks ziemas laikā būs jūsu braukšanas ātrums, jo lielāks būs degvielas patēriņš.

Jo vairāk samazinās temperatūra, jo vairāk krīt spiediens automašīnu riepās. Jo lielāks sals, jo zemāks spiediens automašīnas riteņos. Rezultātā – automašīnai samazinās pretestība pret svārstīšanos.

Ziemas benzīna vai dīzeļdegvielas veidi var saturēt vielas, kuras samazina enerģijas daudzumu dzinējā, degvielas sadegšanas brīdī. Ja ziemas degvielu salīdzinām ar vasaras degvielu, tad vasaras degviela satur daudz vairāk enerģijas. Tātad, ziemas laikā, automašīna var iztērēt daudz vairāk degvielas, nekā vasaras laikā.

Automašīnas akumulatora jauda, ziemas laika, tiek iztērēta daudz ātrāk, tāpēc ģeneratoram, vajag daudz vairāk jaudas, lai uzlādētu baterijas un saglabātu optimālo jaudu. Līdz ar to, lielāka slodze ir ģeneratoram un lielāks degvielas patēriņš automašīnai.

Smagos ziemas apstākļos un stipra sala laikā, degvielas patēriņš var palielināties vēl vairāk.

Raksta tapšanā piedalījušies mūsu draugi no Kazahstānas.

Ja jūs esat nomazgājis savu automašīnu, vienalga kur, mazgātuvē vai mājās, nesteidzieties braukt projām. Paņemiet, kaut vai vislētāko, sieviešu matu kondicionieri un uzklājiet to mašīnas virsbūvei, pagaidiet piecas minūtes un tad noskalojiet to. Tāda vienkārša procedūra, piešķirs jūsu automašīnas virsbūvei skaistu spīdumu un nenodarīs nekādu ļaunumu tās krāsai. Turklāt, kondicionieris palīdzēs atgrūst no automašīnas virsmas ūdeni un palīdzēs palielināt intervālu starp mazgāšanas reizēm. Tādā rīcība nāks ne tikai par labu jūsu automašīnai, bet arī par labu jūsu naudas maciņam.

Ja, jūsu automašīnai ir sarūsējušas spailes, tad nav nekādas vajadzības doties pēc palīdzības uz autoservisu. Kāpēc? Tāpēc, ka jums tur tik tiešām palīdzēs, bet paprasīs par to samaksāt ne jau mazu naudas summu. Kādēļ maksāt, ja to var izdarīt pats? Galvenais, vajag zināt ko darīt. Tāpēc, lai viegli atbrīvotos no rūsas, kura ir parādījusies uz akumulatora spailēm, paņemiet Coca-Cola pudeli un aplejiet ar to sarūsējušās spailes, pagaidiet 30 minūtes un noslaukiet tās ar tīru lupatu. Ir arī cita alternatīva – tīra ūdens un koncentrētas sodas izmantošana, ar maisījumu vajag apliet sarūsējušās spailes un atstāt uz 15 minūtēm, pēc tam noskalot ar tīru ūdeni un noslaucīt ar tīru lupatiņu. Atcerieties, ka rūsa uz akumulatora spailēm var novest pie tā, ka jūs vairs nevarēsiet iedarbināt automašīnas dzinēju.

Ja, paklājiņi jūsu automašīnā ir kļuvuši veci un nederīgi, tas nenozīmē, ka jums vajag iegādāties jaunus, dārgus automašīnas paklājiņus, it īpaši oriģinālos. Jūs varat nopirkt attiecīgā izmēra paklājiņus, kurus tirgo paklāju veikalā. Pirms došanās uz veikalu, izmēriet, kāds paklāju izmērs ir vajadzīgs, lai neiegādātos nepareiza izmēra paklājiņu, kurš traucēs autovadītājam vadīt automašīnu, piemēram, visu laiku aiz paklāja ķersies gāzes vai bremzes pedālis.

Ja, jūsu automašīnai slikti darbojas stiklu tīrītāji un vairs tik labi netīra priekšējo stiklu, nesteidzieties tos izmest un pirkt jaunus. Bieži vien gadās, ka ekspluatācijas laikā uz birstēm rodas ķīmisko vielu nosēdumi, kuri neļauj birstēm pietiekami labi notīrīt virsmu. Šos nosēdumus var viegli notīrīt ar spirta un žilešu palīdzību. Ja jūs esat pārliecinājies, ka šī metode nepalīdz, tad varat iegādāties jaunus stikla tīrītājus.

Ja uz automašīnas diskiem ir parādījies melns apmetums, tas nenozīmē, ka jums nekavējoties ir jādodas uz automašīnu mazgātuvi. Lai atbrīvotos no apmetuma, paņemiet saulespuķu eļļu un uzklājiet uz netīrajiem automašīnas diskiem, pagaidiet desmit minūtes un noslaukiet ar tīru lupatiņu. Lai jums būtu ērtāk, varat saulespuķu eļļu ieliet nelielā pudelē ar izsmidzinātāju. Jūs ievērosiet, ka uz diskiem, pēc tīrīšanas, paliek caurspīdīga eļļas kārtiņa, kura palīdzēs jums pasargāt diskus no turpmākās apmetuma veidošanās. Nākamajā reizē, jūs varēsiet viegli notīrīt automašīnas disku un jums nebūs vajadzīgi nekādi papildus līdzekļi.

Vēl viens vienkāršs padoms, kurš ir saistīts ar degvielas taupīšanu. Nebrauciet ātrāk par 90 – 100 kilometriem stundā, tāpēc, ka palielinoties ātrumam, palielinās aerodinamiskā gaisa pretestība, kura ļoti stipri ietekmē degvielas patēriņu.

Kompānijas Consumer Reports testi parādīja, kā var samazināt degvielas patēriņu.

Gandrīz visi cilvēki uzskata, ka vislabākais veids ekonomēt degvielu ir nopirkt automašīnu ar vismazāko benzīna vai dīzeļdegvielas patēriņu, jo tad jau neko citu nevajadzēs darīt un degviela “ekonomēsies pati”. Protams, ka to var uzskatīt par vienu no labākajiem risinājumiem, bet ko lai dara pārējie? Kompānijas Consumer Reports testi noskaidroja, lai ieekonomētu degvielu, nav obligāti jāiegādājas automašīna ar zemu benzīna vai dīzeļdegvielas patēriņu.

Dažādu pētījumu un izmeklējumu rezultātā tika noskaidrots, ka jebkurš autovadītājs, vadot savu automašīnu konkrētā stilā, var gūt manāmu degvielas ekonomiju.

Vislielāko benzīna un dīzeļdegvielas ekonomiju, braucot ar jebkuras markas automašīnu, var panākt braucot ar vidēju ātrumu. Tas ir vissvarīgākais faktors. Kurš ietekmē degvielas patēriņu un protams ar jūsu maka saturu, iebraucot degvielas uzpildes stacijās.

Piemēram, jūsu automašīna, patērē daudz mazāk degvielas braucot ar ātrumu 88 km/stundā nevis 100 km/stundā vai 120 km/stundā. Tas ir saistīts ar vienu interesantu parādību. Palielinot mašīnas ātrumu, palielinās arī virsmas pretestības aerodinamiskais koeficients, pret pretvēju. Tas nozīmē, jo lielāks ātrums, jo vairāk jaudas ir jāpatērē dzinējam, lai turpinātu automašīnas kustību un tas, ļoti strauji palielina degvielas patēriņu.

Izmēģinājumu laikā, kompānija Consumer Reports izmantoja automašīnu Toyota Camry un piefiksēja interesantus vērojumus, braucot ar ātrumu 88km/ stundā degvielas patēriņš bija 5,8 litri uz 100 kilometriem, braucot ar ātrumu līdz 105 km/stundā, degvielas patēriņš palielinājās par 0,9 litriem uz 100 kilometriem. Ja ātrums tika palielināts līdz 120 km/stundā, tad degvielas patēriņš pieauga vēl par 1,1 litru uz 100 km/stundā un gala rezultātā šis skaitlis bija 7,8 litri uz 100 km/stundā.

Tieši tāpat, kompānijas veiktie testi pierādīja, ka degvielas patēriņš ir atkarīgs ne tikai no automašīnas braukšanas ātruma, bet arī no automašīnas vadīšanas stila. Tātad, ja jūs mīlat ar savu automašīnu ātri ieskrieties un ātri bremzēt, degvielas patēriņa daudzums palielināsies par 0,3 – 0,5 litriem uz 100 kilometriem.

Izmēģinājumu laikā automašīna Toyota Camry, staruji palielinot ieskriešanos un strauji bremzējot, palielināja degvielas patēriņu par 0,4 litriem uz 100 kilometriem.

Tāpēc, ja jūs esat nolēmis ieekonomēt degvielu, jums vajag izvairīties no straujas ātruma uzņemšanas un no straujas bremzēšanas ar automašīnu. tā braucot, jūs ne tikai ieekonomēsiet benzīnu vai dīzeļdegvielu, bet arī pagarināsiet dzinēja, transmisijas, bremžu sistēmas un riepu mūžu.

Atcerieties, ka pārvietojoties ar lielu ātrumu, 50% dzinēja jaudas aiziet lai pārvarētu aerodinamisko pretestību. Tāpēc, ja jums nav vajadzības, neizmantojiet bagāžnieku uz automašīnas jumta, nepārvadājiet uz tā dažādas kravas, kuras tikai pastiprina jūsu automašīnas pretestību kustības laikā.

Piemēram, uzstādot uz automašīnas jumta speciālu plastikas bagāžnieku, virzoties ar ātrumu 105 km/ stundā, automašīnas degvielas patēriņš palielinājās par 0,79 litriem uz 100 kilometriem.

Turpinājums nākamajā rakstā.

Lai ieekonomētu degvielu, izrādās, ka ir lietas, kuras mums vajag zināt, bet kuras mēs ne vienmēr zinām. Tātad, vēl viens padoms, lai ieekonomētu degvielu ir – nelietot augstas kvalitātes degvielu, kuru mums piedāvā degvielas uzpildes stacijas un kuru mēs izmantojam, lai palielinātu automašīnas jaudu, jo, ar šo degvielu, automašīna iegūst jaudu, bet līdz ar to degvielas patēriņš palielinās. Viedoklis par to, ka premium klases degviela, kura tiek tirgota degvielas uzpildes stacijās, tiek patērēta daudz mazāk salīdzinājumā ar parasto marku benzīnu vai dīzeļdegvielu, ir kļūdains.

Pievērsiet uzmanību tam, ka nav vēlams izmantot degvielu ar lielāku oktāna skaitli, kā to ir noteicis jūsu automašīnas ražotājs. Jo, nepareiza degvielas izmantošana arī palielinās degvielas patēriņu.

Pat, ja to automašīnu vadītāji, kuriem iesaka lietot premium klases degvielu, tā vietā lietos parasto benzīnu vai dīzeļdegvielu, būs spējīgi manāmi samazināt degvielas patēriņu un nu nemaz nenodarīt savai automašīnai pāri, kā to apgalvo automašīnas ražotāji.

Minēsim vēl dažus padomus, kā samazināt degvielas patēriņu, par tiem, mēs arī varam pateikties plašajiem izmēģinājumiem un testiem, kurus 2013. gadā veica kompānija Consumer Reports.

Izvairieties no kustības sākšanas ar aukstu dzinēju.
Dzinējs strādās daudz efektīvāk pēc tā uzsildīšanas līdz darba temperatūrai. Veiktie izmēģinājumi pierādīja, ka automašīnas Toyta Camry degvielas patēriņš palielinājās par 1,2 litriem uz 100 kilometriem, braucot ar aukstu dzinēju.

Atcerieties, ka dzinēja detaļas strādājot ar palielinātu slodzi, bez uzsildīšanas, nolietojas daudz ātrāk, tāpēc ka daudz ātrāk aizsērējas cilindri, dzinēja gredzeni un citas detaļas.

Lai samazinātu degvielas patēriņu, jums vajag sekot līdzi spiedienam automašīnas riepās.
Spiediena samazināšana riepās līdz 0,69 bar, izmēģinājumu laikā, kurus veica kompānija Consumer Reports, parādīja, ka tāds spiediens palielina degvielas patēriņu par 0,4 litriem uz 100 kilometriem.

Ļoti svarīgi ir zināt un atcerēties, ka nepiepumpētām riepām (līdz normai, kuru tehniskajā pasē ir norādījis automašīnas ražotājs) gumija, nodilst daudz ātrāk, tāpēc, ka iespaido automašīnas drošību tās bremzēšanas laikā. Tāpēc, mēs jums iesakām, vismaz vienreiz mēnesī, pārbaudiet spiedienu savas automašīnas riepās ar speciālu monometru vai automašīnas spiediena mērīšanas ierīci, kurš ir iebūvēts automašīnu pumpī.

Vēl daži padomi, kuri palīdzēs jums ieekonomēt degvielu.
Ja jums bieži vajag pārvietoties pa šoseju, kur ir maz apdzīvotu vietu, tad jūs varat izmantot kruīza – kontroli, jo tā jums palīdzēs palielināt automašīnas efektivitāti. Tas ir tāpēc, ka kruīza kontroles laikā gāzes pedāli regulē datora sistēma. Atšķirībā no jums, automašīnas elektroniskā sistēma, nepados pārāk daudz gāzes un nesāks strauji palielināt dzinēja apgriezienus bez vajadzības.

Ja jūs braukšanas laikā izmantosiet kruīza kontroli, jūs brauksiet ar vienmērīgu ātrumu un diez vai to pārsniegsiet, tas nozīmē, ka jūs uzlabosiet jūsu automašīnas degvielas patēriņa rādītājus, citiem vārdiem sakot, jūs samazināsiet degvielas patēriņu, bet tas ir tieši tas, kas mums ir vajadzīgs.

Jaunam, tikko no rūpnīcas nākušam automašīnas salonam, ir specifiska, var teikt patīkama smarža, bet ar laiku, lietojot automašīnu ikdienā, tā pazūd un vietā parādās, ne jau vienmēr patīkama smarža. Par lielu nožēlu, vajag atzīt, ka atbrīvoties no smakām salonā, nav nemaz tik vienkārši. Bet, par lielu laimi, mūsdienu ķīmiskā rūpniecība piedāvā daudz dažādu līdzekļu, ar kuru palīdzību var atbrīvoties no smakām un kuri tiek tirgoti daudzos veikalos – specializētajos veikalos, lielveikalos, u. t. t. bet, ne jau no visām smaržām var atbrīvoties tik viegli kā mums gribētos, pat ar viskvalitatīvāko ķīmisko līdzekļu palīdzību. Piemēram, vislielākās grūtības atbrīvoties mašīnas salonā ir no cigarešu dūmu smakas. Ja jūs smēķējat automašīnā, tad dūmu smaka salonā var saglabāties ļoti ilgu laiku.

Kā atbrīvoties no dūmu smakas automašīnas salonā? Piedāvājam jums senas, mūsu vectēvu metodes, kuras tik tiešām darbojas.

Piedāvājam jums interesantus un viegli pieejamus veidus, kuri palīdzēs bez lieliem naudas ieguldījumiem atbrīvoties no nepatīkamām smakām automašīnas salonā. Tiem, vadītājiem, kuri nu nekādi nevar atbrīvoties no kaitīgā ieraduma smēķēt, šī, smaku likvidēšanas metode, būs lielisks risinājums, lai atbrīvotos no nepatīkamām smakām automašīnā. Šis veids jums palīdzēs ne tikai pasargāt pasažierus no nepatīkamās smakas, bet arī sagatavot mašīnu pārdošanai, ja ir radusies tāda vajadzība vai nepieciešamība. Tas nav noslēpums, ka daudzi atsakās iegādāties automašīnu tikai tāpēc, ka tajā tika smēķēts un nepatīkamā smaka par to joprojām vēl atgādina.

Adsorbcija
Šajā procesā galvenais ir adsorbcija. Kas tas tāds ir? Zinātne skaidro, ka tas ir ķīmisks process, kura laikā, viena viela, pievelk un uzsūc citas vielas daļiņas. Kas ir smaka? Milzīgs, ķīmisko daļiņu daudzums gaisā, kuras mēs esam spējīgi uztvert ar ožas palīdzību. Tāpēc, ja mēs ticam zinātnei, lai atbrīvotos no nepatīkamās smakas gaisā mums vajag vielu, kura būtu spējīga adsorbēt ķīmisko vielu daļiņas, kuras satur nepatīkamo smaku.

Mūsdienās ir pieejami daudz dažādi adsorbenti. Katram no tiem ir savi plusi un savi mīnusi. Lasot rakstu tālāk, jūs iepazīsieties ar diviem, visplašāk pazīstamajiem un visplašāk pielietojamiem adsorbentiem, kuri visbiežāk tiek izmantoti, lai atbrīvotos no nepatīkamās smakas.

Dzeramā soda
Tas ir visplašāk izmantojamais adsorbents visā pasaulē. Ir divi veidi, kā to var izmantot – sausais veids un šķidrais veids.

Vislabāk, protams, ir izmatot sauso sodu, tāpēc, ka pēc izmantošanas ir vieglāk attīrīt virsmu, bet, sodas un ūdens šķīdums ir spējīgs attīrīt pat ļoti netīras virsmas. Pēc šķīduma lietošanas jāpagaida kamēr virsma nožūst un pēc tam jāiztīra ar putekļu sūcēju.

Sodas lietošanai ir arī savi mīnusi, viens no tiem, jūs nekad nevarat zināt, vai kāda no virsmām nesāks ar sodu reaģēt. Kaut gan tas ir ļoti reti iespējams, bet tomēr ir. Vēl viens trūkums – krāsa un konsistence. Pēc tīrīšanas salona var palikt balti plankumi.

Kokogles
Kokogles ir otrs populārākais elements pēc sodas, kurš lieliski atbrīvo salonu no nepatīkamās smakas.

Ja jūs gribat atbrīvoties no smakas, tad ievietojiet kokogles vienreiz lietojamajos kafijas automāta filtros un novietojiet maisiņus, pa visu automašīnas salonu un atstājiet tos tur uz 7 dienām.

Viens no galvenajiem mīnusiem – kokogles nevar īsā laikā atbrīvot salonu no smakas.

Grūti ir sameklēt automašīnu vadītājus, kuri nevēlētos, savu jauno automašīnu, pēc iespējas ilgāk saglabāt jaunu un skaistu. Tāpēc, autovadītājiem, bieži vien rodas jautājums, cik bieži un cik rūpīgi ir jāmazgā automašīna? Vieni vadītāji uzskata, ka bieža automašīnas mazgāšana bojā virsbūves krāsu, bet, citi, atkal ir priecīgi, ka savam dzelzs kumeļam var sarīkot papildus mazgāšanas reizi. Lai tiktu skaidrībā, kuriem tad ir taisnība, vajag kaut mazliet iedziļināties šajā jautājumā.

Daudzus vadītājus, no biežas automašīnas mazgāšanas attur, kā jau augstāk tika minēts, bailes, ka var sabojāt automašīnas virsbūves krāsojumu. Patiesībā, krāsas stāvoklis nav atkarīgs no konkrēta ūdens daudzuma vienā mēnesī, bet gan no krāsas kvalitātes. Ja jūs mazgājat savu automašīnu, samērā bieži, bet pareizi, tad tā spīdēs daudz spožāk , nekā automašīna, kuru mazgā daudz retāk, bet to darot, pieļauj smagas kļūdas. Kam vajag pievērst savu uzmanību?

Lai pasargātu automašīnu no negatīvās mazgāšanas ietekmes, vajag lietot tikai tos mazgāšanas līdzekļus, kuri ir paredzēti to mazgāšanai un kurus ražo, visā pasaule plaši pazīstami ražotāji. Jebkuri citi līdzekļi, kurus jūs mēģināsiet izmantot automašīnas šampūna vietā var manāmi pasliktināt automašīnas ārējo izskatu un tās krāsu.

Ir sastopami arī tādi automašīnu vadītāji, kuri uzskata, ka ir pilnīgi pietiekami mašīnu rūpīgi nomazgāt tikai ar ūdeni un ka nekādi, papildus mazgāšanas līdzekļi nav vajadzīgi. Patiesībā, tāda automašīnas mazgāšana neveic savas funkcijas, bet arī nenodara automašīnai pāri. Ūdens bez šampūna, nav spējīgs iztīrīt visas mikroplaisas un automašīnas poras no netīrumiem. Rezultātā, mitrums sakrājas netīrumu paliekās un veicina to iekļūšanu vēl dziļāk, krāsā. Tieši šis process kļūst par korozijas iemeslu. Ja runājam par ūdeni, tad vajag zināt un atcerēties, ka tā temperatūrai nedrīkst būt zema, tai vajag būt siltai.

Vajadzīgo rezultātu sasniegt pēc mazgāšanas būs grūti, ja jūs jau laicīgi nebūsiet parūpējušies par dubļu kārtu. Pirms automašīnas tīrīšanas uzsākšanas, vajag to apliet ar siltu ūdeni un pagaidīt dažas minūtes, kamēr dubļi samirkst. Tikai pēc tam drīkst sākt mazgāt automašīnu ar ūdens – šampūna šķīdumu. Tās, automašīnas virsbūves daļas, uz kurā dubļu ir visvairāk vajag apliet ar lielu ūdens daudzumu, arī šampūnu nevajag žēlot. Vēl viens, ļoti svarīgs moments, kuru vajadzētu zināt, pēc tam, kad automašīna būs nomazgāta, vajag ar zamšādas palīdzību notīrīt no tās virsmas visas palikušās ūdens lāsītes. Ja jūs to neizdarīsiet, tad saules staru iedarbības rezultātā, parādīsies gaiši plankumi, no kuriem pēc tam atbrīvoties būs ļoti grūti.

Liela nozīme ir tam, ar ko jūs mazgāsiet savu automašīnu. Piemēram, ja jūs lietosiet porolona sūkli lai noslaucītu virsbūvi, tad var veidoties nelielas skrambiņas, no kurām tik ļoti gribas pasargāt savu automašīnu. Kāpēc tā notiek? Tāpēc, ka porolonam, tieši tāpat kā lupatai, ir īpašība uzsūkt sevī visus smalkos akmentiņus un smiltis, kuras berzējot, veido krāsā skrambiņas.

Bet birste, ar mīkstiem un gariem sariem, būs vislabākais palīgs automašīnas mazgāšanas procesā. Ņemot vērā, visus augstāk minētos faktus, varam izdarīt secinājumus, ka automašīnas krāsu, biežā mazgāšana ietekmē daudz mazāk, nekā retā un nepareiza mazgāšana. Tātad, ja jums ir netīra automašīna, jums vajag doties uz automašīnu mazgātuvi. Atcerieties, ceļu satiksmes drošības noteikumos ir teikts, ka ir aizliegts braukt ar netīriem numuriem, lukturiem un spoguļiem.